Monday, March 4

BLOG: Designer Blog

Assalamualaikum semua :)

Kau orang perasan tak apa yang lain dengan blog nia ni?



Perasan tak?



Perasan tak?



Perasan tak?



Perasan tak?



Perasan tak?



KE TAK PERASAN LANGSUNG?

HAHAHAHAHA

Okeylah, nia bagitahu kau orang apa yang lainnya dengan blog seketul nia emkay ni.

BLOG NIA EMKAY DAH BERWAJAH BARUUUUUUUU!

*throw confetti and applause loudly, please*

Sebelum ni blog nia berwarna merah jambu. Acah – acah romantis, acah – acah lembah lembut, acah – acah sopan santun gitu. Sekarang ni warnanya dah berubah jadi warna hijau pulak. Rasa tenang je tengok blog warna hijau ni, ye dak?

Sekali tengok, rasa tenang.

Dua kali tengok, bertakung air liur nia sebab teringatkan limau nipis. HAHAHAHA

Untuk pengetahuan kau orang, blog nia ni memang akan bertukar wajah setiap kali nia kembali menulis setelah bercuti panjang. Sebelum ni kan nia dah buat keputusan untuk berhenti menulis blog kejap kan?

Awal bulan dua hari tu baru nia tergerak hati nak menulis kembali di blog kesayangan ni. Kalau kau orang terlepas entry pertama nia hari tu, jangan risau. Nia akan sediakan link kat bawah ni untuk kau orang semua baca kembali.


Disebabkan blog nia dah berwajah baru, nia dengan berbesar hatinya nak berkongsi dengan kau orang semua tentang tiga orang designer blog yang pernah tolong nia mencantikkan wajah blog nia.

1 – Dayang Deno

Deno merupakan designer blog pertama yang menolong nia cantikkan wajah blog nia. Satu sebab kenapa nia tergerak hati nak mendapatkan khidmat Deno sebab dia boleh lukis doodle kartun yang comel – comel.

Kalau kau orang tak percaya, kau orang boleh tengok wajah blog nia yang pernah dia ubah dulu.


Ini blog nia yang pertama dan telahpun nia padam sebab malu gila dengan entry – entry dalam tu. Banyak membebel pasal cinta dan kisah bertepuk sebelah tangan dengan mamat dalam kelas bangunan sebelah.

Adoyaiiiiiiii, malunyaaaaaa!

Tapi tengoklah design yang Deno buat ni. Cantikkan? Nia paling jatuh hati dengan kartun yang duduk atas buaian dekat tepi tingkap tu. Dah macam perempuan tengah tungguh rombongan meminang datang ke rumah dah gayanya. KAH!


Ini pulak design blog Nia Emkay yang mula – mula. Dengan menggunakan warna ungu dan silver sebagai warna tema, Deno pandai sekali membuat kejutan dekat header blog tu. Gambar kat header tu nampak macam gambar selfie kan? Nia tak pernah terfikir pun nak request buat doodle macam tu.

Sayangnya sekarang ni Deno dah tak ambil tempahan untuk design blog lagi dah. Kalau ada yang nak tahu, Deno ni merupakan salah seorang pesakit yang menghidapi penyakit LUPUS. Jadi atas sebab kesihatan, Deno dah tak ambil lagi dah tempahan design blog.

Apa – apa pun, terima kasih banyak – banyak nia ucapkan kepada KakDeno sebab sudi menolong nia untuk cantikkan blog ni. Semoga KakDeno diberikan kesihatan yang baik, umur yang diberkati dan sentiasa ceria serta bahagia disamping orang yang tersayang. Amin :)

2 – Sis Hawa

Designer blog kedua yang telah membantu nia mencantikkan blog ialah Sis Hawa. Nia minta untuk tukarkan terus warna blog daripada ungu kepada merah jambu supaya nampak keperempuanan sikitlah. Dan sesekali nak jugak perasan girly – girly walaupun hakikatnya nia ni sejenis keras kaku dan kasar.

HAHAHAHAHAHA


Nia paling tertarik dengan header blog. Ada elemen vintage dan bohemian. Nia minta dengan Sis Hawa untuk buatkan header blog yang ada elemen vintage dan bohemian sebab masa tu tengah minat gila – gila dengan dua elemen tu. Sampaikan nak ikat rambut pun mesti nak tengok tutorial ikat rambut style vintage dan bohemian. Gigih ke gigih?

HAHAHAHAHA

Apa – apa pun, terima kasih banyak – banyak nia ucapkan kepada Sis Hawa sebab sudi menolong nia untuk cantikkan blog ni. Semoga Sis Hawa diberikan kesihatan yang baik, umur yang diberkati dan sentiasa ceria serta bahagia disamping orang yang tersayang. Amin :)

3 – Cik Farah

Dan designer blog ketiga yang telah membantu nia untuk mencantikkan blog ialah Cik Farah. Rupa blog nia yang sekarang ni adalah hasil kerja tangan Cik Farahlah. Cantik ke cantik?

Nia minta Cik Farah tukarkan warna blog kepada warna hijau sebab saja nak beralih arah. Lagipun jarang nia jumpa blog yang berwarna hijau. Kebanyakkan blog yang nia jumpa samada warna putih, merah, merah jambu ataupun biru.

Cantik pulak warna hijau yang Cik Farah gunakan ni. Tapi kenapa nia dok asyik terbayangkan limau nipis je sejak tengok rupa blog nia yang baru ni? Cik Farah ada makan ikan siakap stim limau nipis ataupun minum limau ais ke masa buat blog nia ni?

HAHAHAHAHA

Gurau – gurau je ye, Cik Farah. Jangan ambil hati naaaaa ~

Apa – apa pun, terima kasih banyak – banyak nia ucapkan kepada Cik Farah sebab sudi menolong nia untuk cantikkan blog ni. Semoga Cik Farah diberikan kesihatan yang baik, umur yang diberkati dan sentiasa ceria serta bahagia disamping orang yang tersayang. Amin :)

Cantik ke tidak rupa blog nia yang baru ni? Komen sikit kat bawah ni.

:)

Kredit Gambar: Blog Dayang Deno

2 comments:

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)

Ping Banner

 
Copyright © 2019 Nia Emkay. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.