Friday, November 20

DRAMA: Sister is Alive

Assalamualaikum semua :)

Dah telefon ibu ayah ke belum hari ni? Kalau belum, ambil telefon dan berbuallah sekejap dengan mereka.

We only have one family. Cherish them, no matter what :)

*                                   *                                   *                                   *                                  *

Kang Ha Ri adalah seorang gadis yatim piatu. Dia mempunyai seorang adik perempuan yang masih bersekolah di sekolah menengah tinggi. Dia berusaha keras setiap hari untuk menyara kehidupan mereka berdua beradik.

Kim Eun Hyang merupakan seorang isteri yang baik dan ibu yang penyayang. Setelah bertahun lamanya dia dan suami cuba untuk mendapatkan zuriat, akhirnya dia dikurniakan seorang anak perempuan yang comel.

Min Deul Lae seorang pelakon wanita yang sangat cerewet. Walaupun sudah meningkat dewasa tetapi perwatakannya terlalu manja, suka bergantung dengan orang lain dan tidak boleh mengakui kesalahan diri.

Ketiga – tiga mereka tidak pernah mengenali antara satu sama lain. Tetapi kehilangan orang yang mereka sayang dalam hidup telah menyatukan mereka bertiga.


*                                   *                                   *                                   *                                  *

Kebiasaannya nia tak berapa suka nak tengok drama yang mengetengahkan elemen kekeluargaan. Sebabnya konflik dalam cerita tu akan sentiasa berjalan serta berputar dan konflik tersebut hanya akan tamat ketika episod terakhir drama ditayangkan.

Tapi disebabkan nia mempunyai masa lapang kali ni, tu yang nia dapat tengok drama ni. Jalan cerita drama ni boleh dilayan. Segala rasa cukup dalam drama.

Sakit hati.

Geram.

Sedih.

Nak telan orang.

Grrrrrr.

Satu lagi yang perlu kau orang semua tahu, drama keluarga ni selalunya panjang – panjang.

Drama paling pendek mempunyai 40 episod dan drama paling panjang ada yang mencecah 100 episod.

Kalau kau orang rasa 100 episod tu dah cukup panjang, sebenarnya kau orang salah. Nia ada terbaca satu artikel drama korea yang menggunakan tema keluarga dan drama itu mempunyai 900 episod.

Guess what?

The drama is still ongoing!

Gilaaaa.

Walaupun drama tersebut sepanjang tu, tetap juga ada pengikutnya tau.

Anyway, enjoy watching guys :)

Tahun: 2017
Jumlah Episod: 68
Rating: 4 / 5
Sumber gambar: google.com

2 comments:

  1. boleh pengsan tengok drama panjang.
    pernah terjebak dgna kdrama 40 episod, tapi lupa cerita dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul mrs.pip, rasa macam terlalu lama sangat drama ni nak habis. Akhirnya, tengok setengah jalan je. Hahahahahahaha :D

      Delete

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)

Ping Banner

 
Copyright © 2019 Nia Emkay. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.