SHOP: Kimchi Ada Dijual Di Pasaraya Hero Market

Assalamualaikum semua :)

Kalau ada yang tidak tahu lagi, nia merupakan salah seorang peminat tegar makanan – makanan korea dan antara makanan korea yang paling nia gemar adalah kimchi. Masalahnya, dekat kawasan perumahan nia paling susah nak dapatkan produk kimchi yang halal. Bukan takde orang jual kimchi, ada yang jual tapi status halal produk tu diragui oleh nia. Dapat pulak orang yang jual kimchi tu orang korea. Lagi – lagilah nia takut nak beli.

Tapi minggu lepas masa nia pergi beli barang dapur dekat pasaraya Hero Market, nia nampak ada paket – paket kimchi dekat bahagian sayur dia orang. Terus ambil satu paket dan cari logo halal. Ada! Terus je letak dalam troli lepas tu abah pulak bersuara, ‘amboi – amboi budak seorang ni, pantang nampak kimchi terus dia terkam.



HAHA.

Macam manalah nia tak terkam? Susah kot nak dapatkan kimchi yang halal kat pasaraya. Kalau ada pun orang yang jual kimchi halal, semuanya melalui atas talian. Nak jumpa kat pasaraya tu memang taklah. *Sigh*


Tapi sekarang ni Hero Market dah ada jual produk kimchi dalam pasaraya dia orang. Yang paling penting sekali, produk kimchi tu halal dan rasanya sama macam kat restoran – restoran makanan korea di luar sana. Harga yang ditawarkan pulak sama dengan harga kimchi yang kau orang selalu beli secara atas talian tu.

Bila kimchi dah ada dijual dekat pasaraya ni, bolehlah jimatkan duit daripada membeli kimchi secara atas talian. Jimat kos penghantaran lagi. Haa, berbaloi – berbaloi!

No comments:

Post a Comment

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)