Friday, August 2

DRAMA: Pasta


Assalamualaikum semua :)

Sebelum ni, nia ada tulis review mengenai drama korea lama. Kalau kau orang terlepas entry nia yang tu, kau orang boleh tekan link yang nia dah sediakan kat bawah ni.


Kali ni, nia akan tulis review tentang satu lagi drama lama iaitu Pasta.







A       M       A       R       A       N







Dalam drama ni dia orang banyak tunjukkan babak memasak makanan seperti pasta dan juga steak. Kalau kau orang tiba – tiba mengidam nak makan pasta ataupun steak semasa tengok drama ni, tolong jangan bagitahu nia okeyyy.

Sebab nia pun boleh tahan banyak kali jugak mengidamkan pasta dengan steak masa tengah ulang tonton drama ni.

Talk about big appetite.

HAHAHAHAHAHA

*     *     *     *     *     *     *     *     *

Seo Yoo Kyung telah lama bekerja sebagai pembantu dapur di Restoran La Sfera dan impiannya hanya satu sahaja iaitu mahu menjadi seorang tukang masak yang dikenali di Restoran La Sfera. Setelah sekian lamanya dia menyandang jawatan sebagai pembantu dapur, akhirnya dia dinaikkan pangkat untuk menjadi seorang tukang masak. Namun impiannya musnah apabila seorang ketua tukang masak baru tiba ke La Sfera dan memecat semua tukang masak perempuan yang ada di situ.

Choi Hyun Wook merupakan seorang ketua tukang masak yang baru di Restoran La Sfera. Disebabkan dia mempunyai masa lampau yang kurang menyenangkan dengan tukang masak perempuan, jadi dia telah membuat satu prinsip – di dapurnya tidak boleh ada walaupun seorang pun tukang masak perempuan! Namun prinsipnya berubah apabila dia berjumpa dengan Seo Yoo Kyung.

*     *     *     *     *     *     *     *     *


Ini merupakan antara drama kegemaran nia!

Jarang sangat nak jumpa drama korea yang ada babak memasak dalam setiap episodnya. Disebabkan drama ni, nia mula berangan – angan nak jadi seorang tukang masak dan teringin nak memiliki kemahiran memasak macam dia orang semua yang ada dalam drama ni.

Jujurnya nia tertarik sangat – sangat untuk tengok drama ni sebab babak memasak yang ada. Memang itu sahaja satu – satunya penyebab nia mula – mula tengok drama ni. Dapat pulak seketul nia emkay ni memang pantang habis bab makanan. Memang melekatlah depan televisyen tengok drama ni.

HAHAHAHAHAHAHA

Kalau kau orang pun jenis macam nia, suka tengok drama yang penuh dengan babak memasak bolehlah tonton drama ni.

:)

Jumlah Episod: 16
Rating: 5 / 5
Sumber gambar: google.com

1 comment:

  1. Assalam dan salam perkenalan,jemput singgah ke blog yea : https://shiraarahim.blogspot.com/

    ReplyDelete

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)

Ping Banner

 
Copyright © 2019 Nia Emkay. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.