Friday, June 23

DRAMA: Rich Man Poor Woman

Assalamualaikum semua :)

Kali ini nia akan review drama jepun pulak. Yeee, nia tahu nia selalu review drama korea sahaja. Drama jepun dan taiwan jarang sangat nia review. Bukannya tak tengok drama jepun dan taiwan, nia tengok tapi nia malas nak tulis review. KAH!

*                   *                   *                   *                   *                   *                   *

Pada usia seawal 27 tahun, Hyuga Tohru telah memiliki sebuah syarikat besar yang diberi nama Next Innovation. Walaupun Hyuga Tohru memiliki segala kemewahan tetapi masih ada satu lagi kekurangan yang terdapat pada dirinya.

Satu hari, dia berjumpa dengan seorang wanita yang memperkenalkan dirinya sebagai Sawaki Chihiro walaupun nama sebenarnya ialah Natsui Makoto kerana geram dirinya diperlekehkan oleh Hyuga Tohru. Sebaik sahaja mendengarkan nama wanita tersebut, Hyuga Tohru terus tertarik dengannya.

Walaupun hubungan mereka bermula dengan cara yang salah tetapi lama – kelamaan mereka mulai rapat dan saling bekerjasama.

*                   *                   *                   *                   *                   *                   *

Jalan cerita drama ni santai sahaja tetapi tetap ada pengajaran disebaliknya. Nia minat nak tengok drama ni disebabkan watak Natsui Makoto tu. Dia punya memori superb gila! Boleh hafal dokumen tebal – tebal dalam masa beberapa jam sahaja dan percakapan dia laju betul bila dia keluarkan semula maklumat yang dah dia hafalkan sebelum ini. Kalah bullet train.

Untuk mereka yang gemarkan cerita bertema teknologi, mungkin boleh cuba tonton drama ni sebab dia orang ada tunjukkan jugak beberapa babak dalam pembikinan website walaupun bukan secara terperinci.

Anyway, happy binge watching!

Episod: 11 + 2 Special

Tahun: 2012

Rating: 5 / 5

Sumber gambar: google.com

No comments:

Post a Comment

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)

Ping Banner

 
Copyright © 2019 Nia Emkay. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.