DARI HATI: Dugaan di Hari Raya

Assalamualaikum semua :)

Ini lagi satu cerita basi. HAHA

Di saat nia dan keluarga sedang bergembira menyambut kedatangan bulan Syawal yang lepas, kami sekeluarga telah diuji dengan satu kejadian pecah masuk rumah yang terletak di Melaka.

Nia dapat tahu tentang kejadian pecah masuk rumah tu sebab nenek saudara nia beritahu semasa menziarahi rumah dia sewaktu malam raya ketiga. Nenek saudara bagitahu jiran nia nampak ada orang keluar masuk rumah tu sedangkan dia tahu kita orang semua tak duduk situ. Kita orang semua duduk kat KL.

Balik je daripada rumah nenek saudara nia tu, terus je pergi jenguk rumah. Tengok pintu dapur elok berkunci tapi pintu depan tak boleh nak buka. Baik daripada dalam mahupun daripada luar.

Abah pesan suruh periksa barang – barang yang hilang dan buat catatan. Jadi, nia dengan along pun periksa seluruh rumah. Manakala abah dengan adik pula pergi tanya jiran sebelah rumah kot – kot dia tahu apa – apa pasal pecah masuk rumah tu.

Sebab siling rumah nia pecah, jadi ada kemungkinan orang tu masuk melalui siling dan keluar melalui pintu depan rumah. Abah syak jiran rumah sebelah sebab siling rumah sebelah dengan rumah kita orang bersambung. Takde tembok di antara keduanya.

Barang – barang yang diambil adalah TV LCD, radio, MP3 player, tong gas dua, barang – barang pertukangan satu kotak dan juga blender.

Ada tak sesiapa di kalangan kau orang semua merupakan tukang buat rumah ataupun kau orang kenal sesiapa yang buat rumah? Nia perlukan khidmat tukang buat rumah untuk baiki siling dan gantikan rumah daripada kayu kepada batu.


Kalau ada sila hubungi nia di talian -> 013 – 300 3786 / 018 – 716 1796

Belanja satu gambar hari raya, HEHE

No comments:

Post a Comment

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)