Monday, January 29

DRAMA: Love Me If You Dare

Assalamualaikum semua :)

Siapa di antara kau orang semua merupakan peminat drama yang bergenre thiller romantic?

Review drama yang nia buat kali ni pasti akan menarik perhatian kau orang sekiranya kau sukakan drama yang bergenre macam tu. Drama yang nia akan review kali ini merupakan sebuah drama Taiwan yang bertajuk ‘Love Me if You Dare’.

Sebelum ni pun nia ada buat review drama Taiwan yang bertajuk ‘Behind Your Smile’, kalau kau orang terlepas entry tu sila tekan link yang nia dah letak siap – siap kat bawah ni.


*******



Jian Yao pergi ke villa yang terletak jauh di pendalaman untuk menghadiri temuduga bagi jawatan sementara sebagai seorang pengalih bahasa. Di situ, dia bertemu dengan Bo Jin Yan. Seorang professor muda yang berperwatakan misteri dan sangat mencurigakan. Disebabkan itu banyak khabar angin yang tidak sedap didengar telah tersebar di kawasan berhampiran.

Jian Yao mulai rapat dan bekerja sebagai pembantu Professor Bo setelah mereka berdua bekerjasama untuk menyelesaikan kes kanak – kanak lelaki yang sering hilang di kawasan perumahan berhampiran. Apa yang Jian Yao tidak tahu, segala tindak – tanduk dan gerak – geri mereka sentiasa diperhatikan oleh seseorang. Orang tersebut hanya menunggu masa untuk bergerak dan membunuh Professor Bo.

*******

Nia suka tengok drama ni disebabkan cara Professor Bo menyelesaikan setiap kes yang sedang disiasat oleh mereka berdua. Professor Bo ni mempunyai kepakaran dalam bidang psikologi jadi cara dia mendapatkan bukti dan alibi untuk satu – satu kes tu sangat menarik.
Cara dia tak sama dengan cara polis ataupun penyiasat persendirian yang biasa. Memandangkan dia seorang pakar dalam bidang psikologi, segala tindak – tanduk penjenayah tu dia boleh baca. Dia orang punya kebiasaan semua dia boleh tahulah.



Lagi satu, bila Professor Bo pergi ke tempat kejadian dan dia boleh mainkan kejadian yang berlaku kat tempat tu secara tepat dalam kepala dia. Bila dia dah dapat cari bukti, dia akan tuliskan poin penting kat papan kenyataan dan suruh Jian Yao untuk cari sebab kenapa poin itu berkait dan kenapa poin tersebut boleh dijadikan bukti untuk menahan penjenayah. Tujuan dia buat macam tu sebab dia nak Jian Yao belajar cara mendapatkan bukti dan mengaitkan semua bukti tersebut.

Tak bosanlah kalau kau orang tengok cerita ni sebab elemen suspens dia berterusan. Bukannya setakat pertengahan drama je tapi sampai ke penghujung. Nia tengok drama ni pun banyak kali kena tipu dengan jalan cerita dia. HAHA



Jumlah Episod: 24
Rating: 4 / 5

Sumber gambar: google.com

No comments:

Post a Comment

satu komen daripada anda membuatkan saya senyum lebar :)

Ping Banner

 
Copyright © 2019 Nia Emkay. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.